onsdag 10 april 2013

Magsjuka, flodhastar och mycket mera.

Malariatabletten har illamaende och diarre som vanliga biverkningar. Om man ar illamaende i flera dagar vill man till sist inte se mat. Om man inte ater mat till sa ar biverkan pa forstoppande piller mer illamaende. Vad gora at paradoxen..... Ett besok hos den lokale kemisten gav ett paket med antibiotika for magen tillverkad i Pakistan. En kur pa fem dagar. Jag blev pang/frisk efter tolv timmar. Undrar vad det ar i dessa piller. Om man laser pa bipacksedeln sa ar bl annat en av biverkningarna anorexia. Anoreixa av pakistansk magmedicin...jag ska nog ta hem den bipacksedeln och konsultera kollegorna.

Mycket har hant sen forra inlagget. Bl a forsvann den tidigare internetmojligheten. Nu skriver jag pa en gammal troska och har hallit pa och ringa till Nairobi och strula hella kvallen...vi far se om detta inlagget fastnar. Och inget kan lovas om tiden efter idag. Men liksom tidigare....den som kollar far se.

I lordags hade vi vart forsta avstamningsmote med organisationen. Man borjar lara sig nu vad man ska forvanta sig och inte bry sig sa mkt om. Det  var mkt snack och mycket mat och jag var inte i basta form. Dom andra deltagarna ar alla mycket trevliga och det ar en bra grupp.....aven om jag i vanlig ordning ar dubbelt sa gammal som dom andra. Dom skulle ut och svira pa kvallen. Jag hade tredubbla skal att avsta....illamaende, jag bor pa landet och kan inte ta mig hem sent av sakerhetsskal och dessutom bor jag hos en pastor i en djupt religios familj. Det ar bara nagra dagar till, sen flyttar jag till min andra vardfamiulj, och da tycker jag man kan respektera deras vanor och dar ingar inte nattklubbsliv.

I sondags var jag tvungen att skolka fran kyrkan pga illamaende. Pa eftermiddagen ringde en av de svenska tjejerna och behovde pratat efter en skrackupplevelse pa sitt kyrkobesok. Dar hade folk legat pa golvet och skrikit och lovprisat och hon hade tvingats sta framme pa podiet med en mikrofon infor 200 pers och svara pa fragor om sin tro och om hon kande fralsning mm.Hon var ganska chockad och hade lamnat kyrkan. Har har missionen varit stark vill jag lova.

I mandags var vi pa Egerton University och besokte |Department of Gender and Human Development. En Doktor och fyra professorer tog emot oss. Vi fick en bra dragning av laget i Kenya och det blev intressanta diskussioner med hogt i tak. Annnars far man vara lite forsiktig, eller ganska t om. Straffet for homosexualitet i Kenya ar fjorton ars fangelse. Det finns inga drivkrafter i fragan men valutbildade manniskor forstar att homosexualitet alltid funnits aven i Afrika.

Nu kranglar denna apparaten. Jag vagar inte skriva mer utan sparar och publicerar och fortsatter sen med nytt inlagg sa inte allt detta forsvinner. Pa aterhorande......

1 kommentar:

  1. Väntar med spänning på flodhästarna! To be continued?

    SvaraRadera